Cât să investiți în marketing online?

Sunt mulți proprietari de magazine online sau site-uri ce vând diverse servicii, care după ce și-au lansat site-ul se așteptau să curgă clienții, fără ca ei să mai miște ceva pe partea de promovare. În multe cazuri, au băgat sporadic niște bani (100-200 de euro) în Google AdWords sau Facebook Ads, nu au văzut rezultate în 30 de zile și au concluzionat că treaba asta cu marketing-ul online e țeapă.

Dacă vreți să vindeți online, aveți nevoie de o strategie pe termen mediu și lung pentru magazinul online. Nu e suficient să afișați produsele, trebuie să stabiliți care sunt cele mai eficiente canale de promovare și să le monitorizați constant. Email marketing-ul și optimizarea pentru motoarele de căutare ajută, dar e nevoie și de Facebook Ads, Adwords, mai ales când sunteți la început și lumea nu a auzit de magazinul dumneavoastră.

Iar pe termen lung contează și branding-ul, crearea de conținut de calitate, recenzii video la produse și alte “nebunii” ce întăresc poziția brandului şi care le pot oferi clienților o motivație suplimentară să cumpere de la dumneavoastră, nu de la concurență. Nu puteţi să vă bateţi doar pe preț, că vin chinezii din urmă și “rup” tot, soluția e diferențierea.

Revenind la titlul acestui articol…

Ca om de afaceri, trebuie să știți că pentru a avea o afacere de succes, oamenii trebuie să știe cine sunteți și ce oferiți. Cu alte cuvinte, aveți nevoie de un plan bun de marketing și de o implementare corectă a acestuia.

  • Cât de mulți bani ar trebui să cheltuiți în marketing?
  • Ce intră într-un buget de marketing?

Un buget de marketing acoperă, de obicei, cheltuielile pentru promovare, publicitate și relații publice. Fiecare buget de marketing variază în funcție de dimensiunea afacerii, de vânzările anuale și de cât de mare este concurența.

Investițiile în marketing variază de la 1% din totalul banilor obținuți din vânzări până la aproximativ 30% (în mare parte). Însă, sunt și câteva companii care investesc peste 50% din banii obținuți de pe urma vânzărilor. Acest lucru se întâmplă, de obicei, în primul an al afacerii.

Bugetul total pentru marketing trebuie să includă:

  • Costuri de design (newsletter, banner și așa mai departe);
  • Costurile legate de crearea și întreținerea site-ului;
  • Costurile pentru relații publice.

Determinați ce sumă de bani atribuiți fiecărei categorii, dintre cele de mai sus și apoi împărțiți suma în funcție de pașii pe care îi implică fiecare categorie în parte.

4 metode aplicate, de obicei, de către echipele de marketing

Procentaj din vânzări

Bugetul de marketing constituit dintr-un anumit procentaj din vânzări este una dintre cele mai populare metode folosite. Oamenii de afaceri investesc în marketing între 9 și 12% din vânzări. Avantajele acestei metode sunt:

  • Bugetul de marketing nu va scăpa de sub control;
  • Bugetul de marketing crește sau scade în funcție de veniturile companiei.

Bugetul fix

Multe companii aleg să fixeze o anumită sumă pe care să o aloce marketing-ului. Avantajul principal este că planul de marketing poate fi realizat încă de la începutul anului, fără ca acest lucru să implice modificări mari pe parcurs.

Bugetul în funcție de performanțele firmelor concurente

O altă metodă de a determina bugetul pentru marketing este de a analiza felul în care acționează concurența și de a încerca să fiți cu un pas înaintea lor. Problema apare atunci când nu se iau în calcul veniturile companiei.

Bugetul stabilit în funcție de obiective

Cea mai eficientă metodă de marketing presupune stabilirea obiectivelor și în funcție de acestea să se delimiteze bugetul investit. După realizarea planului de marketing, în funcție de estimările făcute pentru atingerea obiectivelor, specialiștii vor stabili de ce sumă au nevoie pentru a implementa planul.

Cei mai mulți specialiști consideră că aceasta este cea mai eficientă metodă atunci când vă doriți ca planul de marketing să fie cu adevărat eficient.

Asadar, atunci când vreți să începeți să investiți bugete în marketing online, ar trebui să vă creați o strategie bine pusă la punct, să realizați această promovare prin intermediul mai multor canale și să gândiți întotdeauna pe termen mediu și lung. Iar în acest caz, cel mai bine este să apelați la o agențe specializată în marketing online.

Un SITE SMART pentru business-ul dumneavoastră.

0 raspunsuri

Lasă un răspuns

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *