De ce magazin online?

Comerțul online în România crește enorm în fiecare an (cifra de afaceri anuală a magazinelor online este de aproximativ 1 miliard €), mai ales datorită folosirii cu mai multă ușurință a gadget-urilor și a aparaturii mobile de către toți românii și nu numai.

Vindeți-vă produsele online, prin doar câteva click-uri. Este foarte simplu să folosiți un magazin online, iar target-ul nostru principal este de a simplifica mult procesul de cumpărare prin folosirea unei platforme extrem de perfomante și ușor de administrat.

Magazinele online reprezintă un model de afacere profitabilă, în special în ultima perioadă, prezentând numeroase avantaje atât pentru antreprenorii care aleg această posibilitate, cât și pentru consumatori. Mai ales dacă e vorba de produse ce nu necesită o achiziție imediată, clienții preferă să acceseze un site și să își aleagă de acolo, decât să se deplaseze la cel mai apropriat magazin clasic. Acest lucru este preferat și de cei care locuiesc în mediul rural și nu au posibilitatea de a cumpăra anumite lucruri de la magazinele din localitatea respectivă.

Ce presupune deschiderea unui magazin online?

Un magazin online ar putea fi văzut ca un site în care un antreprenor are posibilitatea de a-și prezenta oferta și de o comercializa către publicul larg. Site-ul trebuie pus foarte bine la punct, structurat pe categorii și subcategorii pentru a facilita accesul clienților. De asemenea, informații complete trebuie oferite pentru fiecare produs în parte, împreună cu specificații și bineînțeles, cu prețul. Trebuie definite și modalitățile de plată și de distribuire, precum și perioada necesară pentru livrarea produselor și costul acesteia.

În legatură cu afacerea în sine, aceasta necesită un plan de afaceri solid, care să includă toate amănuntele referitoare la piața produsului vizat, contractele cu furnizorii și modalitățile de promovare.

Avantajele deținerii unui magazin online sunt numeroase și menționăm aici câteva dintre cele mai importante:

  • Un magazin online poate fi ținut „deschis” 24 de ore pe zi, 7 zile pe saptămână;
  • Personalul necesar conducerii și întreținerii unui magazin online este mult mai mic decât  cel necesar întreținerii unui magazin tradițional/clasic;
  • Chiria necesară unui magazin online este infimă, comparativ cu cea necesară pentru a avea un maazin tradițional/clasic, la stradă, sau într-un mall;
  • „Rafturile” cu produse ale unui magazin online pot fi rearanjate prin câteva click-uri, direct din biroul dumneavoastră, fără a necesita închiderea magazinului, pe când rearanjarea produselor într-un magazin clasic poate fi anevoioasă şi de durată;
  • Pentru un vizitator, saltul de la secţiunea de alimente la secţiunea de electrocasnice se face instant, printr-un click, fără a fi nevoie să parcurga „drumuri” între raioane;
  • Comparaţia între diverse produse este facilă, în cazul unui magazin online, ea putând fi făcută pe ecranul monitorului, pentru mai multe produse simultan;
  • În cazul unor produse apreciate de cumpărătorii precedenți, părerile acestora pot determina potențialii clienți să intre în magazinul dumneavoastră online și să cumpere, și ei, aceleași produse, pe baza recenziilor existente;
  • Sortarea produselor în funcție de diverse criterii, cel mai important fiind prețul, lucru practic imposibil de realizat într-un magazin clasic;
  • Un cumpărător într-un magazin online, nu numai că nu este nevoit să împingă căruciorul de cumpărături de-a lungul și de-a latul magazinului, dar îl și poate lăsă plin cu produse și își poate continua cumpărăturile după o perioadă de timp.

Transportul produselor către cumpărători

Produsele ce se pot comercializa în cadrul unui magazin online sunt dintre cele mai diverse, pentru unele, precum serviciile online sau produsele software, nefiind necesar transportul acestora către cumpărători, pe când, pentru altele, precum articlolele de îmbrăcăminte sau încălțăminte, produsele electronice sau electrocasnice, cărți, DVD-uri etc, este necesar transportul lor către cumpărător.

Cele mai multe tipuri de magazin online au o secțiune dedicată gestionării acestui aspect, punând la dispoziția operatorului magazinului diverse unelte de automatizare a transportului produselor comandate de clienți.

Prețuri și oferte speciale

În cadrul unui magazin online, prețurile sunt gestionabile direct din panoul de administrare al magazinului, modificările fiind vizibile instantaneu, imediat după modificarea lor. Prețurile pot fi afișate astfel încât să includă diverse taxe sau nu (tva, timbru verde etc). Prețurile produselor dintr-un magazin online pot fi variabile, în funcție de diverse criterii pe care le poate alege operatorul magazinului, precum: cantitate cumpărată, culoare, greutate etc.

Ofertele speciale sunt ușor de introdus în panoul de administrare al unui magazin online, acestea putând fi  ca într-un magazin clasic, scoase în față, la vedere, pe prima pagină a magazinului online sau putând fi afișate pe fiecare pagină a acestuia.

Un SITE SMART pentru business-ul dumneavoastră.

0 raspunsuri

Lasă un răspuns

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *