Ne-am propus să livrăm calitate

Calitatea se definește ca o măsura a satisfacției clientului final în relația cu portofoliul de produse sau servicii ale companiei. Este aptitudinea unui produs sau a unui serviciu de a satisface cerințele utilizatorilor.

Un portofoliu de produse și servicii de calitate este motivul principal care determină clientul să se fidelizeze față de companie și să facă recomandări altor parteneri de afaceri.

Dezvoltarea constantă a companiei pe o piață concurențială nu se poate face fără un produs sau un serviciu care să aducă reale satisfacții utilizatorului final (un produs sau un serviciu de calitate).

Încrederea în capacitatea de a produce „calitate” a unei organizații a devenit premiza de bază pentru o cooperare fructuoasă cu toți partenerii săi.

Unul dintre cunoscuții speciliști în marketing, Phlip Kotler spunea că, cea mai potrivită strategie de marketing este să obțineți un produs atât de bun astfel încat clientii dumneavoastră să alerge după el.

Calitatea produselor și serviciilor a fost identificată ca fiind unul dintre cei mai importanți factori în atingerea succesului de către o companie. Ea devansează factori precum: experiență, termene de livrare, preț, service sau avantaje tehnice.

Ce înseamnă pentru SITE SMART calitatea?

  1. FUNCŢIONABILITATE

Pe cât de redundantă ar putea părea această afirmație, prima regulă pe care website-ul trebuie să o respecte este tocmai îndeplinirea funcțiilor pentru care a fost gândit. Din păcate, numeroase website-uri încă se încăpățânează să omită acest prim aspect.

Business-ul dumneavoastră este un shop online? Dacă răspunsul este afirmativ, atunci trebuie implementate funcționalități precum vizualizarea produselor, un coș de cumpărături detaliat pentru cumpărător sau emiterea unor facturi viabile, toate bazate pe principii clare de intuitivitate.

Dar, dacă sunteţi un brand de servicii, atenția dumneavoastră trebuie să se îndrepte spre accesibilitatea informațiilor, acestea trebuie să se afle la cât mai puține click-uri distanță de utilizator.

  1. EXPERIENȚĂ DE UTILIZARE ORIENTATĂ SPRE CLIENT

Navigarea digitală a reprezentat întotdeauna motorul unui site de succes. Site-urile cu un design intuitiv, cu un conținut puternic vizual, plăcut de ochiului utilizatorului, vor atrage mai mult. Dacă la acestea se adaugă o navigare simplă, intuitivă și funcțională, atunci utilizatorul va reuși să deslușească rapid dacă site-ul răspunde nevoilor sale și va fi dispus să-l descopere, fără a-și mai îndrepta atenția asupra platformei competitorului.

Un alt aspect diferenţiator faţă de competitori constă în rapiditatea încărcării paginilor, indiferent de rețeaua de internet, şi accesibilitatea informațiilor ce le conțin. Până la urmă, dacă un colos precum Facebook sau Google au hotărât să organizeze informaţia în întreaga lume şi să o facă accesibilă şi utilă tuturor, de ce business-urile mici și mijlocii nu ar adopta aceeași misiune?

Așadar, o experienţă de utilizare a site-ului orientată către client va facilita creşterea gradului de încredere a consumatorilor în firmă, anunţându-i că aceasta este serioasă şi dedicată nevoilor lor.

  1. DESIGN-UL RESPONSIVE

Nu mai putem nega. Telefoanele mobile au devenit centrul vieţii noastre, atât personal, cât şi în mediul de afaceri. Iar, traficul pe mobil a înregistrat o adevărată explozie atât la nivel mondial, dar în special în România. De aceea este esențial ca website-urile să fie responsive – actualizarea aspectului site-ului astfel încât să fie ușor de vizualizat și navigat, indiferent de dispozitiv (mobil, tabletă, laptop).

Acest concept nu este o noutate, dar și acum, ca și în anii precedenți, acest lucru este o cerință fundamentală pentru ca un site să fie cu adevărat bun. Cu noile îmbunătățiri aduse dispozitivelor mobile lansate periodic pe piață, un design responsive este vital. Un motiv în plus pentru adoptarea acestui principiu îl reprezintă și cercetările realizate de Google, din care rezultă faptul că 40% dintre utilizatori vor alege un alt rezultat de căutare dacă primul nu este unul mobile-friendly. Mai mult, în mai 2015, tot Google a anunţat că mai multe căutări se realizează de pe mobil decât de pe desktop.

Care ar fi câteva dintre beneficiile design-ului responsive? În primul rând, în loc să construiți câte un site pentru fiecare dispozitiv de navigare, puteți construi un singur site responsive. Ca să nu mai vorbim de rapiditatea cu care puteți aplica update-uri la nivelul tuturor acestor dispozitive. De asemenea, dacă doriți ca site-ul să fie afişat pe primele pagini de căutare Google, ar fi indicat să investiți într-un site responsive, care îndeplineşte cerinţele motorului de căutare. Şi, nu în ultimul rând, de pe un site responsive, utilizatorii pot cumpăra mai uşor online sau vă pot contacta rapid, un avantaj semnificativ dacă sunteți un shop online.

  1. DESIGN MINIMALIST

În 2016, majoritatea companilor au apelat la un web design ce revine la principiile de bază ale design-ului minimalist, cu alte cuvinte, elimină acele elemente care pot distrage atenţia utilizatorului. Iar, acest trend se regăsește și în acest an.

Site-urile create în această manieră sunt compuse din mai puține pagini, cu un aspect simplu, dar nu simplist, ce conține mai multe spații libere. Este un site care permite utilizatorului ”să respire mental”.

Pe ce anume se bazează acest tip de design? Putem spune că design-ul minimalist reprezintă o evoluţie a design-ului Flat la care se adaugă cerinţele de încărcare mai rapidă a utilizatorilor – 40% dintre aceştia părăsesc acele site-uri care nu reuşesc să se încarce în maxim 3 secunde. Iar, un site minimalist reuşeşte să îndeplinească această nevoie deoarece conţine mai puţine elemente ce trebuie încărcate.

Când vine vorba de conținutul unui design minimalist, acesta este format din imagini bidimensionale care sunt plăcute din punct de vedere estetic, combinate cu spațiul liber și culorile vii ce încadrează în mod intuitiv informațiile utile, accesibile și valoroase pentru utilizator.

  1. CONȚINUT ȘI DESIGN EXTRAORDINAR

În final, website-ul dumneavoastră este o entitate vie în marele ocean al Internetului. Iar, succesul său în acest mediu înalt competitiv constă în generarea conţinutului de calitate, clar, relevant şi bogat în cuvinte cheie, ce transmite mesajul potrivit cu putere şi convingere. Prin conţinut, brand-ul dumneavoastră poate veni în întâmpinarea nevoilor clienţilor potenţiali.

Formele conţinutului unui website sunt diverse, de la text, imagini, până la video. Alături de tagline-urile atractive, titlurile persuasive și imaginile sugestive, video-urile personalizate reprezintă o modalitate eficientă de a angaja audienţa într-o interacțiune, deoarece livrează mesaje importante într-un format ce nu implică un mare efort de decodare.

Pentru a facilita puterea mesajului transmis, este vitală prezentarea acestuia sub un design eficient şi atractiv. Spre exemplu, dacă în trecut o paletă coloristică luminoasă și îndrăzneață era percepută drept copilăroasă și neprofesionistă, astăzi, site-urile concepute în culori vibrante sunt mai populare și mai acceptate de către potențialii clienți. Acestea au un impact mai puternic asupra utilizatorilor, mai ales când sunt integrate armonios în design-ul bidimensional.

Dar, design-ul nu se reduce doar la culori, ci este compus şi din tipografie, variante de aranajare şi evidenţierea conţinutului sau alte elemente cruciale pentru ca un website să atragă atenția în câteva secunde. În concluzie, toate elementele de design trebuie să susţină conţinutul pentru a transmite un mesaj de impact.

  1. SEO

Despre strategii de SEO am mai vorbit și în alte articole. Pe scurt, SEO vă asigură o prezență vizibilă și eficientă în motoarele de căutare și contribuie la eficientizarea costurilor clientului. Dacă vreți ca site-ul dumneavoastră să ajungă rapid în top, este important să dezvoltați o strategie de SEO amplă. Atunci când construiți un site de prezentare de la zero, un lucru important pe care trebuie să îl aveți în vedere este optimizarea SEO inițială.

  1. INTEGRAREA WEBSITE-ULUI CU REȚELELE SOCIALE

Din ce în ce mai des, primul loc în care mergem atunci când vrem să căutăm informații despre o companie este Facebook. Este important pentru o companie să creeze o legătură strânsă între toate canalele pe care îi sunt promovate serviciile. Un site de prezentare complet trebuie să conducă utilizatorul către rețelele sociale.

Un SITE SMART pentru business-ul dumneavoastră.

0 raspunsuri

Lasă un răspuns

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *