Site-uri la 400-600-800-1.000 lei

Când sunteți la început de drum antreprenorial fiecare leu contează, aşa că tentaţia de a face economii de oriunde este destul extrem de mare. Doar că, înainte de a vă dărui cu totul celor mai ieftine variante, e bine să apelați la gândirea în perspectivă şi să vă puneți o întrebare esenţială: „Preţul acesta mic mă va costa oare mai târziu?”

Dacă investiţia la care vă gândiţi vizează crearea unui site web răspunsul este: ”Da, un site ieftin vă va costa mai târziu.”

Şi acum să gândim dincolo de strategiile îmbietoare de marketing, să stăm şi să judecăm limpede, ca oamenii cu picioarele pe pământ şi nu cu capul în norul de oferte ademenitoare.

„Bun şi ieftin” este un mit. Atunci când alegeţi să cumpăraţi ieftin, alegeţi de fapt să renunţaţi la ceva. Acest ceva are uneori de-a face cu cantitatea, dar de cele mai multe ori are de-a face cu calitatea. Iar calitatea, în cazul nostru, s-ar putea traduce în aspect, securitate, performanţă sau suport tehnic.

Să trecem, aşadar, în revistă, riscurile la care vă expuneți atunci când alegeți ca business-ul dumneavoastră online să îmbrace haina unui site ieftin.

Riscurile alegerii unui site ieftin

  1. Indexare slabă – Să ne înţelegem. Nu toți cei care oferă servicii de web design sunt şi specialişti SEO. Aşa încât, fie că aveţi de gând să cumpăraţi un template ieftin sau să vă lăsaţi în baza unui web designer ieftin, să nu vă aşteptaţi ca site-ul să fie optimizat pentru motoarele de căutare. Sau, dacă vi se spune că este, să nu vă aşteptaţi să fie şi eficient.

Un SEO eficient necesită mult timp şi efort, mai întâi pentru a-i înţelege principiile, apoi pentru a-l implementa cum trebuie. Asta în condiţiile în care Google este un motor de căutare dinamic, unde algoritmii se schimbă cu oarece regularitate.

Un site ieftin înseamnă, aşadar, o slabă indexare pe motoarele de căutare, iar o slabă indexare înseamnă că orice investiţie ulterioră în site-ul dumneavoastră este o investiţie în van.

  1. Design neatractiv – Ce este ieftin, arată ieftin. Un site ieftin este creat pe baza unui template, ceea ce înseamnă că nu aveţi parte de customizare, iar lipsa customizării înseamnă că veţi avea un site similar în materie de design cu multe altele de pe internet. Iar asta cu siguranţă nu vă va ajuta să arătaţi profi în faţa clienţilor sau potenţialilor clienţi.

Un design comun vă ştirbeşte unicitatea, răpindu-vă şansa de a vă face remarcat şi memorabil într-o lume www cu peste 1,2 miliarde de site-uri active.

Prima impresie contează, aşa că ați face bine să vă impresionați vizitatorii din primele 15 secunde, pentru că doar atât petrec în medie pe un site.

De asemenea, ţineți cont că site-urile prost făcute, cu un conţinut similar sunt penalizate de Google, iar odată penalizat un site web cu greu va mai poate scoate capul în lumea online.

  1. Hosting de slabă calitate – Un site ieftin vine la pachet cu servicii de hosting slabe. Închipuiți-vă doar ce înseamnă să ”pice” server-ul fix când lansați o campanie specială pentru clienţii dumneavoastră. Dar şi mai rău, închipuiți-vă ce înseamnă asta atunci când nici nu beneficiezi de suport tehnic rapid şi eficient.

Hosting-ul de proastă calitate însemnă şi să aveți parte de trafic limitat şi totul să se năruie fix când e sunt multe persoane pe site-ul dumneavoastră.

Compania de hosting deţine cheia de acces online a site-ului dumneavoastră. Nu vreţi să lăsaţi această cheie pe mâna oricui, nu-i aşa?

  1. Funcţionalităţi minimale – Când achiziţionaţi un site ieftin, veţi avea acces doar la funcţionalităţi minimale, iar asta se traduce în puţine pagini şi puţine lucruri pe care vizitatorii le pot face efectiv pe site-ul dumneavoastră.

În schimb, un site bun trebuie să fie interactiv, să aibă conturi sociale integrate, call to action, formulare de contact, să invite la click-uri pentru a ţine vizitatorii pe site şi a genera interacţiune.

  1. Lipsa update-urilor – Cei care oferă site-uri ieftine transferă către dumneavoastră grija de a face update-urile necesare şi, în general, cam de orice grijă. Odată site-ul cumpărat responsabilitatea mentenanţei cade pe umerii dumneavoastră.

Iar asta înseamnă să urmăriţi şi să efectuaţi cu regularitate update-urile, fie la platformă, fie la temă, fie la plugin-uri. Altfel, vă puteţi trezi cu erori de tot felul, crash-uri de toată frumuseţea sau, mai rău, atacuri cibernetice care vă vor aduce multe fire de păr alb.

Sunteţi sigur că aveţi timp şi nervi pentru toate bătăile acestea de cap?

  1. Probleme de securitate – Din păcate, securitatea informatică nu este luată prea în serios, deşi online-ul românesc se confruntă cu zeci de astfel de atacuri în fiecare zi.

Un site ieftin este şi un site vulnerabil, existând riscul ca acesta să nu fie securizat nici măcar la nivel minimal. Cu parole de administrare precum 1234 sau 1234abcd sunteţi ţinta sigură a hackerilor. La fel, cu plugin-uri dubioase instalate pe site sunteţi expus pericolelor cibernetice, de care nici cei mai pricepuţi specialişti în domeniu nu vă pot scăpa.

  1. Imposibilitatea de a opera modificări pe site – Încântat peste măsură de posibilitatea de a avea un site ieftin, este foarte probabil să nu remarcați faptul că, în unele cazuri, vă este vândut site-ul exact aşa cum este, fără posibilitatea de a face ulterior modificări asupra lui, de a adăuga funcţionalităţi, de exemplu. Iar dacă vă este oferită această posibilitate, te va costa scump.
  2. Probleme de funcţionare – Problemele de funcţionare ale site-urilor ieftine provin din faptul că, în multe cazuri, sunt create de programatori începători, având astfel puține funcționalități și multe vulnerabilități. Riscul ca aceasta să conţină coduri slabe este mare, de unde rezultă erori şi timp crescut de încărcare.
  3. Lipsa suportului tehnic – Ați ales un site ieftin? Descurcaţi-vă singur cu el. Cam asta ar fi în esenţă logica dezvoltatorilor web care oferă site-uri ready-made.

Orice problemă care apare pe parcurs – şi apare sigur, mai devreme sau mai târziu – este problema dumneavoastră şi trebuie să îi găsiţi rezolvare singur. Suportul tehnic nu este inclus în pachetele low-cost, iar dacă aveţi vreo nedumerire înarmați-vă cu răbdare şi pregătiţi-vă să răscoliţi online-ul în căutarea răspunsurilor şi soluţiilor. Iar asta nu e treabă uşoară sau plăcută.

  1. Costuri crescute – Şi ca să revenim la întrebarea de la început, în ciuda faptului că preţul de achiziţie al unui site ieftin este aproape irezistibil, pe termen lung investiţia dumneavoastră se va dovedi mult mai costisitoare şi, mai ales, riscantă.

Aşadar, înainte de a opta pentru o variantă de site ieftin, asiguraţi-vă că sunteţi informat în legătură cu toate costurile ascunse şi cu toate facilităţile de care dispuneţi. Puneţi întrebări legate de securitatea site-ului, suportul tehnic, update-uri, funcţionalităţi sau hosting şi asiguraţi-vă că sunteţi proprietarul domeniului site-ului dumneavoastră.

Alegeţi cu grijă şi în deplină cunoştinţă de cauză.

Un SITE SMART pentru business-ul dumneavoastră.

0 raspunsuri

Lasă un răspuns

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *